Autobusy ve městě - Odraz 3/2010

12.03.2010 00:00

Po nějaké době se vracíme k tématu autobusů v našem městě. To, že pražský primátor nakonec roztrhal návrh na redukci MHD a zkrácení provozu metra, je pro nás pozitivní zprávou. Ani náš poslední „denní“ autobus od metra tedy nepojede dřív, než je tomu nyní.

Připomeňme si v této souvislosti, co je momentálně s ROPIDem a KÚ rozjednáno a v jakém stavu se nachází:

Posílení autobusů v ranní špičce – přidání autobusů je podmíněno novou točnou na rozcestí Žalov. Točna byla v rozpočtu města v minulém roce, ale na její realizaci nedošlo, neboť se nedostávalo peněz. A protože letos je peněz ještě méně, tak z rozpočtu vypadla úplně… Otáčení většího počtu autobusů na Levém Hradci je technicky nemožné a otáčení autobusů kloubových tu není možné vůbec. S otáčením autobusů na kruhové křižovatce na Žalově a manipulačními zastávkami se počítá při rekonstrukci Lidické ulice, která je momentálně ve fázi projektové dokumentace a chystá se územní rozhodnutí pro stavbu.

Dopravní obsluha paneláků v Masarykově a částečná obsluha Solník je plánována zastávkou v Masarykově ulici - před křižovatkou s Obránců míru, kudy by autobus pokračoval směrem k Žalovu. Vzhledem k tomu, že tyto spoje vynechají zastávku U rybníčku, je objízdná trasa možná až po zřízení zastávky u Tesca, která by obsloužila tuto oblast. Zastávka u obchodního centra je taktéž zapracována do projektové dokumentace na rekonstrukci Lidické ulice. Spoje by se potom rozdělily rovnoměrně mezi linky 350 (jela by po současné trase a část spojů končila na Rozcestí Žalov) a 340 (přes Masarykovu na Levý Hradec).

Spojení Roztoky – Únětice – Suchdol se po roce a půl opět dostalo na pořad dne díky tomu, že byla otevřena nová prodejna Lidl u křižovatky mezi Suchdolem, Horoměřicemi a Úněticemi. Linka 359 by podle nedávného jednání mohla být vedena v trase Lysolaje – Suchdol – Lidl – Únětice – Roztoky, nádraží. Lidl slíbil vybudovat zastávku u supermarketu, kde se uvažuje o vybudování přestupního terminálu mezi linkami 316, 355, 356 a 359, čímž by bylo zajištěno spojení do dalších obcí v regionu bez nutnosti jezdit přes Dejvickou. Tato linka by také řešila nejen přímé spojení se Suchdolem, ale také tolik potřebnou návaznost autobusů na vlak.

Michal Přikryl, Vít Calta

 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode