Autobusy ve městě - Odraz 3/2010
Po nějaké době se vracíme k tématu autobusů v našem městě. To, že pražský primátor nakonec roztrhal návrh na redukci MHD a zkrácení provozu metra, je pro nás pozitivní zprávou. Ani náš poslední „denní“ autobus od metra tedy nepojede dřív, než je tomu nyní.
Připomeňme si v této souvislosti, co je momentálně s ROPIDem a KÚ rozjednáno a v jakém stavu se nachází:
Posílení autobusů v ranní špičce – přidání autobusů je podmíněno novou točnou na rozcestí Žalov. Točna byla v rozpočtu města v minulém roce, ale na její realizaci nedošlo, neboť se nedostávalo peněz. A protože letos je peněz ještě méně, tak z rozpočtu vypadla úplně… Otáčení většího počtu autobusů na Levém Hradci je technicky nemožné a otáčení autobusů kloubových tu není možné vůbec. S otáčením autobusů na kruhové křižovatce na Žalově a manipulačními zastávkami se počítá při rekonstrukci Lidické ulice, která je momentálně ve fázi projektové dokumentace a chystá se územní rozhodnutí pro stavbu.
Dopravní obsluha paneláků v Masarykově a částečná obsluha Solník je plánována zastávkou v Masarykově ulici - před křižovatkou s Obránců míru, kudy by autobus pokračoval směrem k Žalovu. Vzhledem k tomu, že tyto spoje vynechají zastávku U rybníčku, je objízdná trasa možná až po zřízení zastávky u Tesca, která by obsloužila tuto oblast. Zastávka u obchodního centra je taktéž zapracována do projektové dokumentace na rekonstrukci Lidické ulice. Spoje by se potom rozdělily rovnoměrně mezi linky 350 (jela by po současné trase a část spojů končila na Rozcestí Žalov) a 340 (přes Masarykovu na Levý Hradec).
Spojení Roztoky – Únětice – Suchdol se po roce a půl opět dostalo na pořad dne díky tomu, že byla otevřena nová prodejna Lidl u křižovatky mezi Suchdolem, Horoměřicemi a Úněticemi. Linka 359 by podle nedávného jednání mohla být vedena v trase Lysolaje – Suchdol – Lidl – Únětice – Roztoky, nádraží. Lidl slíbil vybudovat zastávku u supermarketu, kde se uvažuje o vybudování přestupního terminálu mezi linkami 316, 355, 356 a 359, čímž by bylo zajištěno spojení do dalších obcí v regionu bez nutnosti jezdit přes Dejvickou. Tato linka by také řešila nejen přímé spojení se Suchdolem, ale také tolik potřebnou návaznost autobusů na vlak.
Michal Přikryl, Vít Calta