Co nového v MHD - Odraz 12/2012
Jako každý rok v prosinci i letos - konkrétně 9.12.2012, vstupují v platnost nové jízdní řády MHD. Co se mění?
Vlaky linky S41 nově nebudou čekat na přípoje. Pojedou ale z Libně o 6 minut později, z Roztok pak o minutu dříve. Víkendový jízdní řád této linky srovnal časy odjezdů (nikoli počet spojů) s JŘ pro všední dny. Ve směru z Roztok do Prahy téměř, opačně částečně. Ale pozor, některé spoje odjíždějí o minutu dříve než ostatní. Na trati S4 na Masaryčku se pro nás nemění nic. Jen noční vlak z hlavního nádraží odjíždí o jednu minutu později. V průběhu příštího roku sice přibudou na této trati noví dopravci, jejich vlaky ale nebudou stavět v Roztokách. Mrzí to zejména u společnosti Arriva, která hodlá provozovat vlaky Kralupy - Benešov přes Masarykovo nádraží, které by měly stavět v Libčicích, Řeži a Bubenči. Železniční zastávka v Podbabě nebude stát ani v příštím roce, mají se ale udělat první kroky nutné k jejímu vybudování.
Jízdní řády autobusové doznaly několika změn. Mezi 5:00 a 6:00 jede na Dejvickou o jeden autobus méně, mezi 8:00 a 9:00 došlo k posílení. Odpolední špička (interval 10 minut) z Dejvické začíná již po 14. hodině a dříve končí. O víkendu vznikla z Roztok na Dejvickou hodinová mezera mezi 19:50 a 20.50. Ve večerních časech odjíždějí autobusy od nádraží do horních Roztok již v :01, na přestup z vlaku je tedy o 3 minuty méně. Pojede-li vlak včas, budou tedy cestující na autobus čekat kratší dobu. Nicméně všechny tyto vlaky mají čekat na Masarykově nádraží na případně opožděné přípoje. Poslední spoj linky 350 pokračuje z Přílep přes Tursko a Holubice do Noutonic jako linka 604.
Zvýšení nákladů na dopravu i letos doplatí Praha a obce a jízdné PID se tedy nemění. ČD zvyšují cenu jízdného v kilometrickém tarifu včetně jízdenek, které se z tohoto tarifu vypočítávají průměrně o 2,5 procent. Cena základní jízdenky z Roztok na Masarykovo nádraží a do Holešovic se nemění, do Libně se zvyšuje o 1,-Kč. Ani ceny obchodních nabídek ČD a slev se nemění, zato dochází k přejmenování většiny nabídek tak, aby jejich název lépe vystihoval jejich obsah.
Jízdní řády připravili tradiční autoři - vlakový Jaroslav Huk a autobusový Michal Přikryl
Vít Calta