Doprava - Odraz 1/2017

13.01.2017 00:00

V čísle 11/2016 jsme s kolegou slíbili, že od nového jízdního řádu budou na lince S41 ve všední dny jezdit místo souprav 451 jezdit Regionovy. Nebude tomu tak, i když to tak ještě v době korektur listopadového čísla vypadalo. Nakonec zde ČD, na přání objednavatele dopravy, ponechaly staré soupravy. Takže soupravy, které už začaly jinde jezdit jako nostalgické vlaky za nostalgické jízdné, u nás budou ještě nějakou dobu jezdit v normálním provozu.

Zato jsme se na této lince mohli koncem listopadu a začátkem prosince svést novými soupravami složenými z lokomotivy 163 a rekonstruovaných patrových vozů. A kdo si ji dobře prohlédl, mi jistě dá za pravdu, že je dobře, že u nás jezdit nebudou. Jezdí na trati S7 a odtud k nám přešel dostatečný počet souprav 471, který plně pokryje potřebu trati S4, pokud budou všechny soupravy 471 v pořádku.

Docela mne překvapilo, že náš článek nechal asociální (to není překlep, to je vyjádření názoru) sítě celkem chladnými. Jen diskusi o případném zavedení modrých zón v Roztokách se nám nastartovat podařilo. Pozorný čtenář si jistě všiml, že jsme s Michalem nevyjádřili stanovisko, jen přání zahájit diskusi. Zavedení rezidenčních parkovacích zón je projevem zoufalství. Ale Praha v zoufalé situaci je. A vzhledem k existenci těchto zón v Praze 6 je načase začít diskutovat o tom, zda vůbec, kdy, kde a za jakých podmínek, naše město může, mělo by či bude muset rezidenční parkovací zóny v Roztokách zavést.

Vít Calta



Tvorba webu zdarma s Webnode Webnode