Tak se nám zase něco „nevešlo“ - Odraz 9/2012

15.09.2012 00:00

Zejména díky několik let starému a dosud platnému špatnému rozhodnutí, že letní dvojčíslo má mít rozsah jen jednoho čísla. Ale nejen z důvodu nedostatku místa.  Podle mého názoru nadstandardně vtipný článek pana Horyny, který si dělá legraci téměř ze všech v Roztokách známých osobností, do čísla nebyl zařazen po hlasování redakční rady.  Nezavřeli mu ale redakční radní dveře úplně. Článek by mohl být někdy v budoucnosti otištěn, pokud by se jeho autor "neschovával za názor někoho jiného", ale napsal názor svůj. Vyhověl-li by ale autor této podmínce redakční rady, byl by ten článek celkem na …. Já jej považuji nikoli za politickou polemiku, ale za vtipnou satiru. Jeho vtipnost spočívá právě v tom, že paroduje články jednoho stálého dopisovatele Odrazu. Podle mých informací hodlá nabídnout pan Horyna svůj odmítnutý článek i Tomáši Šalamonovi na stránky Roztoky.com. Ty přeci původně vznikly právě jako místo k publikování článků, které se do Odrazu „nevešly“. A pokud Tomáš dodrží tento svůj postulát a článek pana Horyny na svých stránkách uveřejní, hluboce před ním smeknu. Nemusí to ale být jen důkaz toho, že má smysl pro humor a je schopen sebereflexe. Případné publikování článku pana Horyny na stránkách Roztoky.com může být i důkazem, že jejich spolusprávce pochopil, že článek nemíří proti němu, ale přes něj mnohem výš. V době, kdy píši tyto řádky, ještě nevím, jak se Tomáš rozhodl. A proto jsem nabídl panu Horynovi stránky svoje. Stejně, jako před dávnou dobou F.X.Šalda Fučíkovi a před dobou celkem nedávnou Tomáš Šalamon Jandíkovi s Pařízkem, nabídl jsem nyní svůj prostor Horynovi. Vždyť dělat si z vlivných a mocných bohapustou srandu je už údělem nás plebejců. Za otištění tohoto vtipného literárního dílka jsem na redakční radě  bojoval tak, že mne ostatní členové redakční rady začali podezírat, že jsem jeho autorem. Nejsem. Protože všechny tímto článkem potrefené mám rád, takhle bych to napsat nedokázal. Myslím si ale, že by občanům Roztok neměla být upřena možnost tento příspěvek, tolik odlišný od ostatních polemik a komentářů, si přečíst. Chcete-li tedy posoudit, zda článek je opravdu tak vtipný, jako si to o něm myslím já, tady je: https://calta.webnode.cz/co-se-neveslo/

Vít Calta

Zastupitel zvolený za ČSSD