Dopis Tomáši Šalamonovi

21.01.2011 00:00

 

Dobrý den pane Tomáši,

Tak nejprve, jak bych býval reakci na Váš článek z Odrazu 1/2011 napsal konfrontačně:

Na můj článek kritizující kvalitu jeho komentáře k volbám zareagoval v Odrazu pan Šalamon. Většinu mnou uváděných argumentů nerozporuje, tedy s nimi zřejmě souhlasí. Na rozdíl od jeho původního článku tato jeho reakce obsahuje jen tři myšlenky a proto také jen tři chyby.

A teď vážně:

Že kritizujete samostný volební systém jsem Vám nejen nepodsouval, ale ani si to nemyslím. To byla narážka na úvodník, jehož autorem byl pan Kantor. Že se tato má narážka vztahuje k úvodníku a nikoli ke komentáři je z mého textu zřejmé. „Koření“ v podobě slov o rekordech mi nejen nevadí, ale naopak je vítám. Jen si myslím, že materiál umožňoval napsat mnohem víc zajímavého, co lze vyčíst nikoli z prvního pohledu na výsledky ale z porovnávání, tedy mezi řádky.

O pravolevé orientaci DOSTu s Vámi polemizovat nechci. Bylo by to nekorektní, protože ani jeden z nás jsme za něj nekandidovali. Že považujete DOST za levicový subjekt je evidentně dáno úhlem Vašeho pohledu. Jste totiž názorově tak napravo, že nalevo od Vás je naprostá většina lidí nejen v pravicových Roztokách, ale i celosvětově. Že by za levicové hnutí kandidoval na volitelném místě nějaký ten osvícený monarcha je sice velmi nepravděpodobné, ale není nemožné. Ale monarchista??? Tak to by se neodvážil napsat ani Hans Christian Andersen!

A co jsem ve svém článku v čísle 12/2010 opoměl? Poděkovat Vám za aktuální volební zpravodajství na stránkách Roztoky.com.

Také jsem ho bedlivě sledoval. Byl jsem udiven rychlostí, s jakou byly aktuální výsledky publikovány. „Tak tohle ten chlapec nemůže počítat na kalkulačce“, říkal jsem si. „Ten na to má určitě program“. Když byla naše volební strana stále na cca 4% vycházelo mi, že by to snad mohlo stačit. Když se pak v komentáři opakovaně objevovalo, že jsme se do zastupitelstva nedostali, věřil jsem Vám a začal vše sledovat jen jako nezúčastněný divák. O to větší překvapení pak bylo, když se po spočítání posledního okrsku objevila inforace, že jsme se do zastupitelstva dostali. A pak mi to došlo. „Ten chlapec zřejmě nepočítal s přepočtenými procenty“. Pak jsem si ještě přečetl Váš komentář. Na to, s jak krátkým odstupem jste jej napsal, se mi celkem líbil. Když jsem pak v čísle 11/2010 viděl komentář k volbám podepsaný Vámi, s chutí jsem se doň začetl pln očekávání toho, jak vidíte volby s odstupem a s časem na analýzu. Docela mne překvapilo, že jste otiskl ten samý. Přesto si ale myslím, že kdokoli jiný by to napsal ještě hůře. Včetně mne. Já jsem si na jeho napsání ani netroufl.

Vít Calta