Ještě něco k autobusům (a k panu Vítu Caltovi a Michalu Přikrylovi) - Odraz 1/2013

05.01.2013 00:00

Za prvé bych chtěl připomenout volební sliby vítězů voleb. Vítězné strany slibovaly, že jejich priorita je, aby jezdily malé autobusy po městě. Jejich původní představa dokonce byla, že by se přestavěly staré Škody 1203 nebo tomu podobná vozidla na minibusy, ale to by byla, s odpuštěním, volovina první třídy. Já si představuji autobusy podobné bývalé Avii nebo Roburu (dnes Mercedes, Iveco a jiné) s pořizovací cenou od 65 000Kč. Tyto autobusy svezou asi 20 až 25 lidí a otočíte se s nimi pomalu lépe než s osobním autě. Navíc nejsou o moc větší než karavany, které jsou často zaparkované tak, že se kolem nedá projít natož aby tam prošla maminka s kočárkem ( mám na mysli chodníky ). Pan Calta a pan Přikryl tvrdí, že se s autobusy nedá otočit a že jen pan Čáslavka se otočí. Tak ať mi tedy ten autobus přivezou, a já se tam otočím, i těmi ulicemi projedu.

Dále pánové píší, že se na parkovišti Koruna nedá otočit, ale ani to se nezakládá na pravdě. I tam se dá otočit bez jakéhokoliv couvání, ale to by se tam oba pánové museli jít podívat, a pak by mi dali za pravdu. Stačilo by jen, aby technické služby Roztok jednu část upravily a trochu prořezaly stromy, což by netrvalo déle než týden.

Na trase, jak jsem ji navrhl, se autobus otáčí jen jednou, a to v Tichém údolí u bývalého hotelu Maxmilianka. Tam se otočí i kloubový autobus. V ostatních místech trasa autobusu vedla jednou cestou tam a jinou zpět, a tudíž by nebylo třeba se vůbec s vozidlem otáčet. Je pravdou, že by byly nutné nějaké drobné dopravní úpravy, jako například přikázat stání jen na jedné straně silnice, (hlavně pro zřízení stanic), a z některých silnic udělat jednosměrné. To by, myslím, nebyl problém, když to jde v jiných částech města. Další námitkou je pořizovací cena. Podle mě autobusy nemusí být nové, ale spolehlivé a musí mít dobré opravárenské zařízení. Já jsem měl před rokem možnost koupit dva autobusy o 25 místech za 95 000 (po celkové opravě) s tím, že by údržbu na požádání dělal Dopravní podnik Praha. Autobusy ale byly pro naše město drahé, tak z toho sešlo.

Ještě poznámku k autobusu 359. Tento autobus má 13 spojů a čekací doba na tento autobus je většinou více jak hodinová. Podle mých informací přímo od ROPIDu se neuvažuje o větším množství spojů. Domnívám se proto, že tento autobus nám jako obyvatelům města Roztok nijak nepomůže, hlavně ne v ranních odpoledních hodinách. První ranní autobus by přijel kolem 7,20, druhý za další hodinu atd. Odpoledne je to stejné, autobus by přijel kolem 14,25 a další za hodinu, poslední kolem 19,25. Na konec pánové Calta a Přikryl říkají, že já jsem proti autobusu na Solníky, ale to není pravda. Já se jenom domnívám, že autobus má být dostupný všem a ne jenom určité skupině lidí, kteří bydlí v okolí Solník, jako například pan Calta který, proto o tento autobus usiluje. A nakonec, volební sliby se mají plnit, ale ne tak, jak je momentálně plní ODS a jejich společníci. Jen si vzpomeňte, co nám ODS slibovala před volbami.

Stanislav Čáslavka

Některá fakta z tohoto článku si dovolím uvést na pravou míru.

1) V roce 2010 nám ODS ohledně dopravy na Solníky neslibovala nic. To bylo již v roce 2006.

2) Ze stran, které utvořily původní koalici, slibovala autobus na Solníky jen TOP 09.

3) O Škodě 1203 nikdo nikde nic nenapsal. V původní koaliční smlouvě se psalo o upravené dodávce.

4) Kupuji si každoročně roční permanentku na vlaky ČD. Autobusem tedy jezdím jen pokud jdu domů s někým, komu se nechce od vlaku do kopce, tedy jen z nádraží na Tyršák.

Vít Calta