Návrh změn v MHD

17.08.2015 00:00

Zpracovala pracovní podskupina ve složeni:

Vít Calta, Stanislav Čáslavka, Jan Jakob a Michal Přikryl.

Vyhodnocení dopisů občanů: Naprostá většina návrhů občanů je ve shodě s názorem pracovní skupiny a jejich autoři je najdou v konečném návrhu na změnu trasy linky 359.

Návrhy občanů, které do návrhu změny trasy linky 359 zapracovány nejsou:

1) Zabezpečit návaznost linek 359 a 160. – Pracovní podskupina souhlasí a doporučuje vedení města vstoupit do jednání s ROPIDem o zajištění této návaznosti včetně případného čekání.

2) Zařazení přívozu Roztoky - Klecany do PIDu. – Toto je v pravomoci ROPIDu a Klecan, nikoli Roztok, je možné vyvolat jednání.

3) Posun JŘ linky S41 tak, aby byl zabezpečen ve špičce takt 15 minut odjezdu z Roztok a mimo špičku takt 30 minut. – Vlakové JŘ se odvíjejí od JŘ dálkových spojů, jízdní řád linky S41 je navíc konstruován jako návaznost na a z linky S1, o víkendu i linky S9. Toto jednání bylo již v minulosti bez úspěchu vedeno a z výše uvedených důvodů nebylo žádosti města vyhověno. Současná nenávaznost na linku S9 bude napravena po skončení výluk na tratích 011 a 221.

4) Stříška na zastávce Roztoky, nádraží. Navrhovatel se dotázal, zda je to neřešitelný technický či právní problém. Se současným držitelem nemovitosti se město soudí o oprávněnost restitučního nároku.

5) Nedodržování JŘ (předčasné odjezdy) linky 350 ze zastávky Roztoky, nádraží. - Neustále se opakující závada. Pracovní podskupina doporučuje vedení města vstoupit v jednání s ČSAD Kladno a vyzvat občany, aby každý takovýto případ hlásili na adrese: doprava@roztoky.cz

6) Nenávaznost linky S4 od Kralup a všech vlaků o víkendu na autobusy v zastávce Roztoky, nádraží. – Toto je na jednání s ROPIDem při přípravě nového JŘ.

7) Posílení linky 340 ve večerních hodinách aby až do 22:00 byl interval 20 minut.  - Pracovní podskupina se s tímto návrhem neztotožnila z finančních důvodů.

8) Změny umístění zastávek na ulici Lidická. Vesměs shodné s názorem pracovní podskupiny (zastávka u Tesca, posun zastávky u Rybníčku blíže zástavbě), je ale možné řešit pouze současně s rekonstrukcí Lidické ulice.

Linka 359

Pracovní podskupina navrhuje pro linku následující trasu: Od Suchdola v dosavadní trase na křižovatku Lidická x Obránců míru, kde by byla zastávka hned na začátku ulice Obránců míru. Tato zastávka je v docházkové zastávce Tesca i ZŠ Žalov. Obě zastávky na ulici Masarykova (Masarykova a Solníky) zrušit. Místo nich zřídit novou zastávku v ulici Obránců míru na úrovni hřiště. Poté vést linku ulicí Obránců míru a Palachovou. V Palachově ulici zřídit celkem tři zastávky. Na jejím začátku i konci a u Školního náměstí. Na konci Palachovy ulice se linka vrátí do své původní trasy se zastávkou u nádraží. Ukončena bude na parkovišti Koruna. Stejně i zpět.

Pracovní podskupina doporučuje zrušit i konečnou Bělina. Jednalo se o provizorní řešení a moratorium na parkoviště Koruna již vypršelo.

Pracovní podskupina se zabývala i početnými návrhy na trasování linky kolem DPS a nemocnice. Odvoz pohybově omezených osob z DPS do nemocnice se město rozhodlo řešit jiným způsobem. V Tichém údolí není v současné době možné autobusy otáčet dříve, než u Maxmiliánky. V budoucnu, v souvislosti s opravou vil 110 a 124, bude možné autobusy otáčet tam se současným zřízením zastávky u nemocnice.

K velkému překvapení podskupiny nepřišel žádný podnět k zastavování linky 359 u Lidlu v Horoměřicích. Pracovní podskupina považuje tuto zastávku za potřebnou a předseda pracovní skupiny již podnikl první kroky k oživení jednání o jejím zřízení.

Pracovní podskupina doporučuje zavést linku i odpoledne o víkendech ale jen do a z Únětic.