Vysvětlení důvodů mé rezignace na členství v... - Odraz 7-8/2012

04.08.2012 00:00

Byl jsem požádán, abych sdělil veřejně důvody rezignace na členství v kontrolním výboru. Myslím, že to nikoho v Roztokách moc nezajímá, stejně jako nikoho moc nezajímá co se na našem úřadě děje (kdybych se mýlil, pak by se proti tomu již jistě někdo z občanů hlasitě ozýval), ale přesto zasílám text svého rezignačního dopisu, který byl původně adresován p.Drdovi, jako předsedovi KV:

Chtěl bych Vás informovat o svém rozhodnutí rezignovat na členství v KV. Po zkušenostech z poslední kontroly jsem bohužel začal považovat přístup města ke kontrolní činnosti za výsměch demokratickým principům. Většina kontrol prováděných KV je rutinní. Když však jednou přišla kontrola, ve které bylo předmětem konání či nekonání vedení města a jeho úředníků, změnila se kontrola na obtížnou a časově náročnou akci.

Po tom co se snažil starosta mě města ovlivnit a předjímat výsledek kontroly a poté co jsem zažil neprostupnost místního úřednického aparátu, když by se mělo jednat o kontrolu jejich činnosti, dospěl jsem k názoru, že jestli má KV vyvíjet činnost jen formálně, či má-li se k objektivnímu závěru dobírat za vynaložení neúměrného úsilí (což se domnívám v případě naší kontroly dělo), pak nemá moje přítomnost v KV smysl. Jsem si vědom, že i ostatní členové naší kontrolní skupiny museli vynaložit pro (alespoň nějaký, byť jistě ne vyčerpávající) závěr kontroly minimálně stejnou námahu a úsilí a proto jim patří můj obdiv za to, že jsou ochotni v KV i přes nepříjemnosti, aroganci a drzost úředníků dále pracovat.

Martin Holý